10 feitjes over mijn peuter

6/29/2018

Na 10 feitjes over mij leek het mij ook leuk om mijn peuter beter te leren kennen. Ik heb daarom 10 feitjes over Davey verzamelt die ik graag met jullie wil delen. Leer mijn peuter beter kennen door deze leuke feitjes.


1. Davey wilt áltijd sokken aan
Al is het buiten 30 graden, ligt hij in het zwembad of breng ik hem naar bed. Hij vraagt altijd: 'Mama, mag ik mijn sokken aan?'. Het liefst zo lang mogelijk want enkel sokjes zijn natuurlijk geen echte sokken.

2. Zijn konijnen gaan overal mee naar toe
Davey heeft 2 lievelingskonijnen. 1 kreeg hij al tijdens zijn geboorte. Ik kreeg hem toen ik nog zwanger was voor mijn 'eerste' moederdag van mijn vader. Sinds dag 1 ligt hij bij Davey in zijn wiegje en zonder dat ding slaapt hij nu nog steeds niet. De tweede is de grote versie van zijn eerste konijn. Deze kreeg Davey van zijn papa toen we samen een rondje Prenatal deden en hij hem vast pakte en niet meer los liet.

3. Gek op brandweerman Sam
Hij kijkt de filmpjes op tv. Hij heeft zijn verjaardag lijstje er vol mee staan én hij heeft zelfs al 3 auto's en heel wat poppetjes van brandweerman Sam. Alles wat brandweerman Sam is is cool en moet hij hebben. Hij speelt zelfs een rollenspel: 'Oh nee er is brand onder de douche mama, bel brandweerman Sam!'

4. Aardappels groente vlees
Ik weet niet of het een fase is of dat Davey een lastige eter is maar het enige wat hij eet is aardappels met groente en vlees. Als ik een pasta of rijst gerecht maakt proeft hij het niet eens maar zegt gelijk dat hij het niet wilt. Maar zodra ik een baby potje koop met spaghetti eet hij hem super snel leeg!?

5. Buikslaper
Davey heeft een ontzettend schattig ritueel om in slaap te komen. Als ik zijn kamer uit loop ligt hij altijd op zijn rug. Zodra hij gaat slapen draait hij zich op zijn buik. Gooit zijn billen omhoog met zijn knietjes eronder en legt hij zijn konijnen onder zijn buikje.

6. Moeilijk afscheid nemen
Vanaf dat hij heel klein is vindt hij het al moeilijk afscheid te nemen. Vooral afscheid van mij. Hij vindt het heel lastig als ik een kamer uit loop en vraagt dan continu waar ik ben en wanneer ik terug kom. Hij zit nu bijvoorbeeld al een jaar op het kinderdagverblijf maar huilt nog steeds iedere keer als ik weg ga.

7. Een hekel aan zand
Davey vindt zand vies! Ik heb nog nooit een kind gezien die in de zandbak geen zand aan zijn handjes wilt hebben of zelfs niet met zand wilt spelen. Op het strand zal hij ook nooit op blote voetjes lopen. Alles is vies!

8. Mag ik met de oven?
Ik praat hier niet over dé oven hoor haha. Davey is gek op Playdoh. Hij speelt hier het liefst de hele dag mee. Wij krijgen minstens 4 keer per dag de vraag of we met hem willen kleien.

9. Geen geduld
Ik denk dat Davey een kind van zijn moeder is want hij heeft net als mij echt geen geduld. Als iets hem niet lukt zegt hij altijd: 'Ik kan niet!'. Waarop ik dan zeg dat Davey alles kan. Lukt het hem na een tweede keer nog niet gooit hij zijn speelgoed op de grond en laat zichzelf vallen om driftig te worden.

10. Bevestiging
Dit is paars hé mama? Na het eten gaan we speeltuin, toch? Dit zijn maar een aantal vragen die ik per dag krijg. Hij heeft altijd bevestiging nodig dat hij iets goed heeft of iets goed zegt. Als hij bijvoorbeeld naar het kinderdagverblijf gaat is de hele weg er naar toe gevuld met vragen: 'Mama komt ophalen, toch? Is Sandra er? Is Beau er? Na koekje eten komt mama! Kom je met de auto?'

0 reacties