10 rare feitjes over mij

6/24/2018

Om mij wat beter te leren kennen leek het mij leuk om wat feitjes over mezelf voor jullie op te noemen. Ik vind het zelf een grappige en luchtige manier om iemand te leren kennen. Ik schrijf over het moederschap maar wil jullie ook graag laten zien wie ik zelf ben.

1. Ik ben nog nooit naar een festival geweest.
Ik ben gewoon niet zo'n feestbeest. Ik vind het allemaal maar druk en benauwd. Iedereen die je aanstaart. Hutje mutje op elkaar gepropt. Het is gewoon niks voor mij.

2. Ik heb een fobie voor dingen die misschien over datum zijn.
Ik heb 1 keer voedselvergiftiging gekregen door ham dat over datum is. Sindsdien check ik 100x per week vleeswaren, groenten, vlees etc op hun houdbaarheidsdatum. Kip die raar ruikt? Eet ik niet. Kaas die de volgende dag over datum is? Gooi ik weg.

3. Ik heb een hekel aan strijken.
Ik ben altijd blij als kleding van Davey of van mij niet gestreken hoeft te worden. Ik heb er zo'n vreselijke hekel aan. Ik ben er ook helemaal niet goed in. Bij mij is de kleding altijd meer gekreukt erna dan ervoor.

4. Ik word chagrijnig als het ergens erg druk is.
Zoveel prikkels. Ik raak daar heel gefrustreerd van. Druk op straat is druk in mijn hoofd. In combinatie met een peuter is dit helemaal erg lastig. Ik probeer rustig te blijven maar vaak geef ik mensen maar even snel een snauw. 

5. Ik drink geen alcohol.
Ik vind het niet lekker. Het brand in mijn keel. Ik kan er niet tegen. En aan elk drankje proef ik duidelijk de alcohol. Ik vind het erg jammer als mensen zeggen: 'Doe eens gezellig, drink eens wat!' Waarom ben ik niet gezellig als ik aan de frisdrank zit?

6. Ik ben geen dierenvriend.
Wij hebben thuis geen huisdieren. Ik ben ook nooit met dieren opgevoed. Van kleins af aan ben ik al enorm bang voor honden, maar eigenlijk vind ik geen een dier echt leuk. Ze zijn zo snel en wisselvallig. Ik vind het maar niks als ze een onverwachte beweging maken.

7. Ik heb geen rijbewijs.
Ik ben begonnen met rijlessen toen ik 18 jaar werd. Na een aantal rijlessen ging mijn rijschool failliet en ging hij er vandoor met al mijn spaargeld. Sinds die tijd durf ik niet zo goed meer te beginnen aan rijlessen. Dat rijbewijs, dat komt nog wel.

8. Ik draag lenzen en een bril.
Het is zelfs zo erg dat ik zonder mijn bril bijna niks zie. Ik zie vlekken en contouren maar zou bijvoorbeeld niet zien wat voor gezichtsuitdrukking je hebt. Voor nu draag ik voornamelijk een bril. De laatste tijd heb ik namelijk last van duizeligheid en misselijkheid als ik lenzen draag.

9. Als ik ga winkelen koop ik bijna altijd sokken.
Ik ben niet de enige waarbij sokken altijd kwijtraken toch? Maar na een tijdje loop ik met twee verschillende sokken. Davey sokken met verschillende lengtes en noem maar op. WAAR BLIJVEN DIE SOKKEN!?

10. Ik heb nog nooit drugs gebruikt.
Iedereen kan de wildste verhalen vertellen over hun stap of tiener tijd. Ik heb dit niet. Ik vond drugs bijvoorbeeld maar niks. Ik ben nog nooit high geweest, nog nooit stoned geweest. Ik vond het altijd maar eng. Straks kom je er niet meer uit ofzo, brr.



0 reacties